vrijdag 16 september 2011

Bommel in de Stripkrant?


Ook dit jaar is er weer een BNS-Stripkrant verschenen. Vorig jaar leek het me leuk om mijn collega's die aangesloten zijn bij onze beroepsvereniging de BNS (Beroepsvereniging Nederlandse Stripmakers) een krant met strips te laten vullen. Een flinke klus was het de eerste keer, het organiseren van zo'n 40-pagina's dikke krant. Maar het was voor herhaling vatbaar en dus verscheen nu, een jaar later nr 2. Kijk voor meer info op de Stripkrant BLOG.

Voor de krant maakte ik niet alleen een strip. Ik schreef ook een luchtig artikel over striptekenaars in de film. Bij een artikel van stripschrijfster Patty Klein maakte ik deze cartoon met een uitgerekte -Tom Poes in de rol van Toonder en een verkleind Bommeltje als strip tekenaar in dienst van de Toonder Studio's . Het tasje links is overigens van Felix the Cat. (Toonder was fan van Felix) Banda Bear slaat op Lo Hartog van Banda, die jarenlang Panda heeft geschreven. En verder zit er nog een Toonder- tekenaarsnaam verstopt in de tekening.

Patty schrijft onder haar eigen naam Scholten al jaren gedichten. Er zijn al talrijke bundelingen verschenen. Maar ook op haar Blog kun je ze bewonderen.


1 opmerking:

Patty zei

Geweldig leuke tekening, Alex. iIk had hem al in de Bommel glossy gezien, maar nu van uit Egypte ook op je blog. Die tekenaarsnaam kan ik helaas niet vinden...

Groetjes,
Patty Klein